Veelgestelde vragen en antwoorden

Op deze pagina hebben wij voor jou de vragen die het meest aan ons gesteld worden op een rij gezet. Dit is makkelijk als jij zelf ook een vraag aan ons hebt. Het antwoord staat er misschien al tussen!

Je kunt uiteraard ons ook zelf een vraag stellen. Vul dan ons contactformulier in.

Over het park

Vragen en antwoorden over ons park

Mag ik mijn huisdier meenemen naar Madurodam?
Madurodam is niet toegankelijk voor huisdieren met uitzondering van blindengeleide- of hulphonden. Voor honden is een kennel aanwezig. De hokken zijn 1×1×1 meter. In verband met het beperkt aantal plaatsen is het verstandig vooraf gratis te reserveren via de receptie van Madurodam, T +31 (0)70 416 24 00.
Tot hoe laat is het parkeerterrein van Madurodam open?
Je kan het parkeerterein oprijden tot een uur voordat het park sluit. Uitrijden kan tot een uur na sluitingstijd.
Wanneer gaan de lichtjes in het park aan?
De lichtjes in Madurodam gaan aan als het gaat schemeren.
Kan ik groepskorting krijgen?
Groepskortingen zijn mogelijk voor groepen vanaf 20 personen.
Wat kost parkeren bij Madurodam?
Parkeren op het parkeerterrein van Madurodam kost € 8,50. Je kunt dan parkeren tijdens de openingstijden van Madurodam.
Kan ik met creditcard betalen?
Je kunt met creditcard betalen bij de kassa van Madurodam.
Wat betaalt een begeleider van een invalide?
Als een invalide afhankelijk is van een begeleider dan krijgt de begeleider gratis toegang. Overige gezins- of groepsleden betalen de normale entreeprijs. Bij aankoop van online tickets, hoeft een begeleider van een invalide ook geen entreekaart te kopen.

Over tickets

Vragen en antwoorden over onze tickets

Dagticket

Waar kan ik het dagticket kopen?
Aan de kassa en op deze website.
Wat is de prijs voor het dagticket?
In 2016 kost een dagticket € 16,50 aan de kassa en € 14,50 op deze website.
Voor hoeveel personen is het dagticket geldig?
Het dagticket is geldig voor 1 persoon.
Wanneer is het dagticket geldig?
De geldigheid wordt aangegeven op het ticket

Familie- & Vriendenticket (3+1 GRATIS)

Waar kan ik het Familie- & Vriendenticket kopen?
Alleen op deze website en wanneer hij online beschikbaar is. Tijdens de herfstvakantie 2017 is het ticket tijdelijk niet beschikbaar.
Wat is de prijs voor het Familie- & Vriendenticket?
Een familie- & vriendenticket kost € 49,50.
Voor hoeveel personen is het Familie- & Vriendenticket ticket?
Voor 4 personen (3+1 gratis).
Wanneer is het familie & vriendenticket geldig?
Het Familie- & Vriendenticket is geldig voor 1 dag in heel 2017.

Algemeen

Ik heb een kind onder de 3 jaar. Moeten we ook een ticket kopen?
Kinderen van 0 t/m 2 jaar mogen gratis naar binnen. Vanaf 3 jaar hebben bezoekers een ticket nodig.
Kan tickets ook cadeau geven aan iemand anders?
Ja dat kan, tickets staan niet op naam en kunnen dus cadeau gegeven worden.
Moet ik het online dag ticket uitprinten van tevoren?
Ja dat is prettig maar niet nodig, de barcode op het online ticket kan ook op een smartphone of tablet getoond worden aan de kassa.

Online bestellen

Ik kan mijn tickets niet afdrukken, wat nu?
Je hebt van ons twee e-mails ontvangen. Eén mail met daarin het besteloverzicht en één mail met de ticketlinks. Indien je op de ticketlink klikt, opent het e-ticket zich in een nieuw venster. Klik op CTRL+P, nu opent zich het afdrukscherm. Hier kun je een opdracht geven voor het uitprinten van uw tickets. Indien niet, kopier de link en open in een nieuw venster. Ook is het mogelijk om je ticket te laten zien via je smartphone.
Er is wel geld afgeschreven van mijn rekening, maar ik heb mijn tickets nog niet ontvangen.
Indien je een betaling hebt gedaan met iDEAL of Creditcard ontvangt je de tickets binnen enkele minuten in je mailbox. Bij drukte kan dit maximaal 30 minuten duren. Heb je de tickets na 30 minuten nog niet ontvangen, neem dan telefonisch contact op via +31 (0)174-294771.
Ik heb een verkeerd mailadres/postadres opgegeven, wat nu?
Je bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van de juiste gegevens tijdens het bestelproces. Wij adviseren je contact op te nemen via +31 (0)174-294771, zodat wij de tickets alsnog naar het adres kunnen verzenden.
Ik heb teveel tickets/ onjuiste tickets besteld, wat nu?
Je bent zelf verantwoordelijk voor het invoeren van de juiste gegevens tijdens het bestelproces. Wij adviseren je contact op te nemen via +31 (0)174-294771.
Hoe kan ik de tickets betalen?
Je kunt kiezen voor een betaling per iDEAL of creditcard, hierbij ontvang je de tickets binnen enkele minuten (bij drukte maximaal 30 minuten). Indien je kiest voor eenmalige machtiging duurt het 2 tot 3 werkdagen.
Ik kan geen tickets bestellen. Ik kan niet heel het bestelproces doorlopen, wat nu?
Wij adviseren je alle pagina’s te sluiten en het nogmaals te proberen. Indien de fout zich blijft herhalen. Neem dan contact op via +31 (0)174-294771.
Ik heb een besteloverzicht ontvangen, terwijl ik de bestelling niet heb afgerond. Hoe kan dit?
Het besteloverzicht wordt verzonden zodra je overgaat tot de betaling. Indien het bestelproces (incl. betaalproces) niet volledig wordt afgerond, wordt de order automatisch geannuleerd door ons systeem.
Kan ik met mijn betalingsbewijs naar binnen bij een park?
Een betalingsbewijs alleen geeft geen toegang tot het park. Je moet ook het ticket meenemen of deze laten zien op je smartphone.
Ik wil het ticket cadeau doen, kan dit?
Het ticket is niet persoonsgebonden. Je kunt het ticket dus cadeau geven.
Kan ik niet gebruikte tickets ruilen?
Eenmaal gekochte, maar niet gebruikte tickets kunnen niet geruild kunnen worden en zijn alleen geldig voor het desbetreffende jaar. Dit staat op alle tickets vermeld.
Mijn ticket is niet meer leesbaar, wat nu?
Je ticket is jouw toegangsbewijs tot het park. Bij de ingang wordt de unieke barcode met een scanner elektronisch gecontroleerd. Deze moet dus goed leesbaar zijn. Voor deze controle is het van belang dat je ticket niet gescheurd, gekreukeld of gevouwen is. Op het ticket staat duidelijk vermeld dat men voorzichtig met het ticket om moet gaan. Je bent zelf verantwoordelijk voor het leesbaar houden van de barcode.
Hoe weet ik zeker dat dit ticket werkt en niet geweigerd wordt?
Na intensieve testen zijn de tickets 100% betrouwbaar om het park in te komen middels het scannen van de unieke barcode. Deze kan echter eenmaal gescand worden en is daarna ongeldig geworden. Je kunt dus niet meerdere malen met hetzelfde ticket het park betreden. Mocht er om de een of andere uitzonderlijke reden iets mis zijn met je toegangskaart, dan kunt je altijd terecht bij de receptie van het park.
Als ik mijn ticket niet gebruikt heb, kan ik dan mijn geld terugkrijgen
Nee, Je kunt je ticket gebruiken gedurende de geldigheidsduur die vermeld staat op het ticket. Teruggave is onder geen beding mogelijk.
We zijn vroeger weggegaan uit het park door omstandigheden, krijg ik nu geld terug?
Nee, je ticket is geldig gedurende de openingstijden van het park. Wij kunnen helaas geen rekening houden met onvoorziene omstandigheden.

Over 3D poppetjes

Vragen en antwoorden over 3D poppetjes

Hoe kan ik een 3D poppetje van mijzelf laten maken?
Iedereen die in Madurodam in de Fantasitron gekopieerd is, krijgt per e-mail een digitale 3D kopie toegestuurd die je kunt ronddraaien op je computerscherm. In deze e-mail vind je een link naar de webshop, waar je de bestelling kunt plaatsen.
Kan ik als volwassene ook een kopie en/of print laten maken?
Ja dat kan. De scanner kan tot maximaal 2 meter hoogte scannen. De begeleiders bij de Fantasitron helpen u een goede kopie te maken.
Waar bestel ik een 3D poppetje?
Je krijgt, na het maken van de kopie, de link doorgestuurd om de kopie te bekijken en eventueel de print te bestellen.
Wat kost een 3D poppetje?
De kosten hangen af van de breedte en hoogte van de print. 3D printen gaat in volume. Hoe groter de print hoe duurder. Een Full-color versie van 1 persoon is €45,-. De kosten voor een Full-color versie van 2 personen is €65,-.
Zijn hier ook verzendkosten aan verbonden?
De verzendkosten binnen Nederland bedragen € 7,50.
Staat er een zichtbaar logo op het poppetje?
Niet zichtbaar. Aan de onderkant staat het logo van Madurodam als blijvende herinnering.
Ik heb een kopie gemaakt in de Fantasitron, maar geen mail ontvangen
Kijk eerst in de map 'Ongewenst en /of Spam’. Als de e-mail na 24 uur nog niet is ontvangen, mail dan je gegevens naar info@madurodam.nl. Madurodam neemt dan contact met je op.
Is er een mogelijkheid dat ik de print ophaal in Madurodam?
Dit is helaas niet mogelijk. De 3D kopie wordt op een andere locatie uitgeprint.
Kan ik ergens zien hoe een 3D poppetje eruit ziet?
In de online shop vindt u alle mogelijke poppetjes en producten die geprint kunnen worden. Hier staan foto’s en prijzen bij. Je ontvangt de link naar de webshop na het maken van uw 3D kopie.

Over Shapeways

Op deze pagina lees je alle antwoorden over Shapeways, onze 3d print partner.
Bij Shapeways kun je een 3D print bestellen en hier lees je alles over het bestelproces, zoals orderstatus, levertijden en bezorgingen.

Klik hier om naar de pagina van Shapeways te gaan (Engels)

Stel je vraag

Heb je vragen of opmerkingen? Laat het ons weten.

Je kunt hier je vraag invullen. Vergeet niet je e-mailadres in te vullen. Dan kunnen wij je makkelijker beantwoorden. Uiteraard gebruiken wij je e-mailadres niet voor andere doeleinden.

Naar het contactformulier