arrow-right arrow-down arrow ticket cross play doorway link hexagon divider facebook twitter instagram linkedin youtube divider-small dogs guy-with-dog locker stroller wheelchair checkmark double-arrow email phone search phone2 quotes icon-people icon-ruler icon-stars icon-label-bg icon-label-arrow icon-chevron icon-cloud fog icon-rain icon-snow icon-sun icon-thunder
Publiekstoegankelijk
Nieuws Gepubliceerd op 10 januari 2025
Madurodam, hét attractiepark over Nederland, maakt zich op voor een jaar vol innovatie en groei. Met de opening van een nieuwe spetter- en speelweide, de introductie van de eerste dark ride en het versterken van haar positie als volwaardig attractiepark, bewijst Madurodam opnieuw dat het meer is dan alleen miniaturen.

Opening Rivierenland: spetteren en spelen in typisch Nederlands gebied

In het voorjaar van 2025 opent Madurodam het gloednieuwe recreatiegebied Rivierenland. Deze spetter- en speelweide is geïnspireerd op het unieke Nederlandse rivierenlandschap en biedt een mix van waterpret en avontuurlijk speelplezier. Rivierenland biedt de jongste bezoekers de kans om te ravotten en uit te razen in een typisch Nederlands decor. Ouders kunnen bijkomen bij het horecapunt of op een van de vele zitplaatsen. 

“Met Rivierenland voegen we een typisch Nederlands themagebied toe waarin ontdekken en uitrazen centraal staat”, zegt Yvette Nieboer, manager Marketing, Sales en Events bij Madurodam. 

Madurodams eerste dark ride : lancering grootste en duurste attractie ooit

In de zomer van 2025 volgt de opening van Madurodams allereerste dark ride. Deze overdekte binnenattractie verlegt de grenzen van wat bezoekers gewend zijn. Met draaiende voertuigen, fysieke decors en sensorische elementen combineert de dark ride spanning, innovatie en subtiele educatie. Met een prijskaartje dat eerdere investeringen overstijgt, is het de grootste en duurste attractie in de geschiedenis van Madurodam. 

De bouw van de nieuwste attractie is onderdeel van de uitbreiding, waarmee bezoekers ook in de toekomst geïnspireerd blijven door en met nieuwe, boeiende verhalen over Nederland.  

Daarmee wordt dit de 7e overdekte attractie van Madurodam. Naast De Hollandse Meesters, De Waterwolf, The Flying Dutchman, het verhaal van George, het Hof van Nederland en Nieuw Amsterdam past deze nieuwste attractie in de visie van Madurodam om zich als attractiepark in de markt te positioneren. 

Merkontwikkeling: Madurodam blijft verrassen

Met de bovengenoemde ontwikkelingen kijkt Madurodam met enthousiasme vooruit naar het nieuwe jaar, waarin innovatie, vernieuwing en bezoekersbeleving centraal staan. Het attractiepark over Nederland blijft ook in 2025 werken aan haar merkplatform en richt zich op het versterken van haar positie als volwaardig attractiepark dat meer biedt dan alleen miniaturen van/over Nederland.